Spotřebitelé ve Spojeném království, kteří nakupují prostřednictvím platforem fungujících v modelu přímé distribuce (z továrny přímo ke spotřebiteli), jako je Temu, mohou ročně ušetřit asi 85 tisíc KČ. Úspory vyplývají z menšího počtu prostředníků v dodavatelském řetězci – uvádí to studie renomované poradenské firmy CEBR.
Společnost CEBR – na objednávku Temu – analyzovala vliv různých distribučních kanálů na ceny koše základních produktů pro britské domácnosti. Výzkum ukazuje, že Temu, které funguje v modelu přímé distribuce z továren (Direct Distribution Channel) s menším počtem prostředníků a vyšší efektivitou dodavatelského řetězce, umožňuje spotřebitelům nabízet produkty za výrazně nižší ceny než konkurence, která využívá tradiční model IDC (nepřímý distribuční kanál).
Rozdíl mezi modelem Direct Distribution Channel (z továrny ke spotřebiteli) a Indirect Distribution Channel (více zprostředkovatelů).
Téměř 6000 KČ úspor měsíčně
Britské domácnosti se stále potýkají s dopady vyšších životních nákladů. Analýza společnosti CEBR ukázala, že spotřebitelé, kteří nakupují na platformách fungujících v modelu z továrny ke spotřebiteli, jako je Temu, mohou ročně ušetřit až asi 85 tisíc KČ (2 961 liber). To představuje až 11% průměrného ročního příjmu ve Spojeném království.
Studie také ukázala, že nákup na platformách fungujících v modelu „z továrny ke spotřebiteli“:
- V průměrném měsíci mohou spotřebitelé ušetřit více než 7000 KČ (247 liber – 46% celkových měsíčních výdajů v zkoumaných kategoriích).
- Spotřebitelé mohou ušetřit více než 2000 KČ (79 liber) měsíčně na oblečení (48% celkových měsíčních výdajů v této kategorii).
- Lze ušetřit více než 1000 KČ (39 liber) měsíčně v kategorii: rekreační potřeby, zahrada a domácí zvířata (48% celkových měsíčních výdajů v této kategorii).
Tabulka zobrazující úspory spotřebitelů podle hlavních nákupních kategorií
„Analyzováním výdajových vzorců spotřebitelů a porovnáním cen na různých platformách jsme zjistili, že britské domácnosti by mohly ušetřit téměř 3000 liber ročně při nakupování na platformách využívajících přímé distribuční kanály,“ vysvětlila Nina Skero, generální ředitelka CEBR.
„Přístup k cenově dostupnému, kvalitnímu zboží by neměl být privilegiem. Spolupracujeme s předními světovými výrobci a snižujeme zbytečné náklady, abychom takové produkty zpřístupnili všem,“ uvedl mluvčí společnosti Temu. „Doufáme, že co nejvíce lidí bude moci těžit z těchto výhod a žít lépe bez finančních omezení díky produktům, které potřebují a chtějí,“ dodal.
Další výhody pro výrobce a dovozní cla
Agentura CEBR také analyzovala výhody pro prodejce nabízející své produkty na platformě Temu. Díky interakci se spotřebiteli prostřednictvím platformy Temu získali prodejci a výrobci lepší pochopení preferencí spotřebitelů a poptávky po jednotlivých produktech. To jim zase pomohlo lépe uspokojit potřeby kupujících a vyhnout se nadměrným zásobám, tedy i zbytečným nákladům na skladování.
Výsledky výzkumu rovněž ukázaly, že struktura dovozních cel ve Spojeném království nemůže vysvětlit většinu cenových rozdílů mezi společnostmi využívajícími tradiční prodejní modely a těmi, které operují v modelu z továrny ke spotřebiteli, jako je Temu.
„Jak se online nakupování dynamicky rozvíjí a stává se stále populárnější volbou spotřebitelů, efektivní prodejní kanály hrají klíčovou roli. CEBR spolupracoval s Temu, aby prozkoumal, jak mohou britští spotřebitelé těžit z nakupování na platformách, které jim poskytují přímý přístup k výrobcům,“ uvedla Nina Skero, generální ředitelka CEBR.